Det er muligt at benytte Elling Sognegård, Strandby Kirkecenter eller Jerup Sognegård til kirkelige arrangementer. Reservationen skal foretages i god tid.

Elling Sognegård
Tuenvej 10a, Elling, 9900 Frederikshavn
Servicemedarbejder: Bodil Sørensen, Tlf. 22 93 44 37

Strandby Kirkecenter
Strandvej 67, 9970 Strandby
Servicemedarbejder: Kerstin Mariegård, Tlf. 29 66 36 66

Jerup Sognegård
Skagensvej 435, 9981 Jerup
Kordegn: Tanja Rosenberg, Tlf. 98 48 07 44

Prisliste:

Prisliste ved kirkelige arrangementer:

Kaffe og kage: 20 kr.
Spisning: Voksen 50 kr. (børn gratis)
Sodavand: 10 kr.

 

Leje af lokaler foreninger:

Folkekirkelige foreninger: gratis
Ikke folkekirkelige foreninger: 600 kr.

 

Leje af lokaler private:

Bryllupsreception/mindehøjtidelighed: 2500 kr.
Benyttes Sognegårdens/Kirkecenterets kaffe, the, sukker og mælk er prisen 15 kroner pr. person
Al fortæring bestilles udefra og afregnes til kostpris

 

Rundvisning/udflugt:

Kaffe, kringle og småkager: 45 kr. pr. person.

Regulativ for sognets bygninger

 

Menighedsrådet har det overordnede ansvar

    • Menighedsrådet har det overordnede ansvar og træffer beslutninger om rammerne for brug af lokalerne samt drift og udlån af disse.
    • Der er ansat en servicemedarbejder til at varetage den daglige drift i Elling i Strandby.

Servicemedarbejderens ansvar

    • Servicemedarbejderen fører dagligt tilsyn med lokaler, inventar og det tekniske udstyr.
    • Servicemedarbejderen står for rengøring af lokalerne.
    • Servicemedarbejderen koordinerer lokalereservationerne.
    • Servicemedarbejderen er som udgangspunkt til stede ved de folkekirkelige arrangementer.

Lokalernes anvendelse

    • Lokalerne er primært til rådighed for møder arrangeret af menighedsråd og/eller præster, til konfirmationsundervisninger, korøvelser samt møder og sociale arrangementer.
    • Lokalerne er tillige til rådighed for folkekirkeligt arbejde i sognet og kan i øvrigt benyttes til andre kirkelige og kulturelle arrangementer samt folkeoplysning. Skriftlig ansøgning kan forlanges forelagt til menighedsrådets godkendelse.
    • Lokalerne må ikke anvendes til politiske og erhvervsmæssige møder, familiefester og andre private formål, eller i øvrigt til formål, der er uforenelig med bygningens karakter og baggrund. I tvivlstilfælde forespørges menighedsrådet.
    • Da vi ikke ønsker at være konkurrerende til sognets restaurationer kan lokalerne, af private,  kun lejes til mindesamvær og bryllupsreceptioner, hvor der forud har været en handling i en af sognets kirker. Priser for leje, kaffe og kage fremgår af den til enhver tid gældende prisliste.
    • Servicemedarbejderen medvirker ikke ved bryllupsreceptioner.
    • Al specialudsmykning er for egen regning.
    • Borde og stole må ikke udlånes.
    • Ved hvert arrangement orienteres servicemedarbejderen om hvem der er ansvarlig.

Den ansvarlige

    • Den ansvarlige sørger for at instrukser og regulativ følges.
    • Den ansvarlige sørger for oprydning, aflåsning samt aflevering af nøgle – alt ifølge aftale med servicemedarbejderen.

Husordenen

    • Øl, vin og alkohol må kun drikkes efter nærmere aftale med servicemedarbejderen.
    • Foldedøre må kun betjenes af servicemedarbejderen.
    • AV-midler, opvaskemaskine, stor kaffemaskine og andet teknisk udstyr må kun benyttes efter forudgående aftale med servicemedarbejderen.
    • Der må kun benyttes de fælles faciliteter og det/de lokaler som udtrykkelig er stillet til rådighed for arrangementet. Udvis hensyn til eventuelle andre arrangementer i bygningen.

Oprydning

    • Der ryddes op i de anvendte lokaler, bordene tørres af og gulvene fejes.
    • Lokalerne efterlades med samme bordopstilling, som de blev modtaget.
    • Der ryddes op i køkkenet og brugt porcelæn vaskes op og sættes på plads.
    • Affald sorteres og tømmes i affaldscontainer udenfor. Flasker og tom emballage fjernes, køleskab og fryser skal tømmes for overskydende mad.
    • Evt. skader eller konstaterede mangler ved bygning og inventar skal straks meddeles servicemedarbejderen.

Aflåsning

    • Vinduer og udvendige døre skal lukkes/låses helt efter arrangementets afslutning.
    • Ethvert arrangement skal være afsluttet, så dørene kan låses senest kl. 23.00. Dog skal mindesamvær og bryllupsreceptioner være afsluttet, så lokalerne forlades senest kl. 18.00.