Det er muligt at benytte Elling Sognegård, Strandby Kirkecenter eller Jerup Sognegård til kirkelige arrangementer. Reservationen skal foretages i god tid.
Elling Sognegård 
Tuenvej 10a, Elling, 9900 Frederikshavn
Servicemedarbejder: Bodil Sørensen, Tlf. 22 93 44 37
Strandby Kirkecenter 
Strandvej 67, 9970 Strandby
Servicemedarbejder: Heidi Kure Jacobsen, Tlf. 29 66 36 66
Jerup Sognegård 
Skagensvej 435, 9981 Jerup
Kordegn: Tanja Rosenberg, Tlf. 98 48 07 44
Prisliste:
Prisliste ved kirkelige arrangementer:
Kaffe og kage: 20 kr.
Spisning: Voksen 50 kr. (børn gratis)
Sodavand: 10 kr.
Leje af lokaler foreninger:
Folkekirkelige foreninger: gratis
Ikke folkekirkelige foreninger: 600 kr.
Leje af lokaler private:
Bryllupsreception/mindehøjtidelighed: 2500 kr.
Benyttes Sognegårdens/Kirkecenterets kaffe, the, sukker og mælk er prisen 15 kroner pr. person
Al fortæring bestilles udefra og afregnes til kostpris
Rundvisning/udflugt:
Kaffe, kringle og småkager: 45 kr. pr. person.
Regulativ for sognets bygninger
Menighedsrådet har det overordnede ansvar
- Menighedsrådet har det overordnede ansvar og træffer beslutninger om rammerne for brug af lokalerne samt drift og udlån af disse.
 - Der er ansat en servicemedarbejder til at varetage den daglige drift i Elling i Strandby.
 
Servicemedarbejderens ansvar
- Servicemedarbejderen fører dagligt tilsyn med lokaler, inventar og det tekniske udstyr.
 - Servicemedarbejderen står for rengøring af lokalerne.
 - Servicemedarbejderen koordinerer lokalereservationerne.
 - Servicemedarbejderen er som udgangspunkt til stede ved de folkekirkelige arrangementer.
 
Lokalernes anvendelse
- Lokalerne er primært til rådighed for møder arrangeret af menighedsråd og/eller præster, til konfirmationsundervisninger, korøvelser samt møder og sociale arrangementer.
 - Lokalerne er tillige til rådighed for folkekirkeligt arbejde i sognet og kan i øvrigt benyttes til andre kirkelige og kulturelle arrangementer samt folkeoplysning. Skriftlig ansøgning kan forlanges forelagt til menighedsrådets godkendelse.
 - Lokalerne må ikke anvendes til politiske og erhvervsmæssige møder, familiefester og andre private formål, eller i øvrigt til formål, der er uforenelig med bygningens karakter og baggrund. I tvivlstilfælde forespørges menighedsrådet.
 - Da vi ikke ønsker at være konkurrerende til sognets restaurationer kan lokalerne, af private, kun lejes til mindesamvær og bryllupsreceptioner, hvor der forud har været en handling i en af sognets kirker. Priser for leje, kaffe og kage fremgår af den til enhver tid gældende prisliste.
 - Servicemedarbejderen medvirker ikke ved bryllupsreceptioner.
 - Al specialudsmykning er for egen regning.
 - Borde og stole må ikke udlånes.
 - Ved hvert arrangement orienteres servicemedarbejderen om hvem der er ansvarlig.
 
Den ansvarlige
- Den ansvarlige sørger for at instrukser og regulativ følges.
 - Den ansvarlige sørger for oprydning, aflåsning samt aflevering af nøgle – alt ifølge aftale med servicemedarbejderen.
 
Husordenen
- Øl, vin og alkohol må kun drikkes efter nærmere aftale med servicemedarbejderen.
 - Foldedøre må kun betjenes af servicemedarbejderen.
 - AV-midler, opvaskemaskine, stor kaffemaskine og andet teknisk udstyr må kun benyttes efter forudgående aftale med servicemedarbejderen.
 - Der må kun benyttes de fælles faciliteter og det/de lokaler som udtrykkelig er stillet til rådighed for arrangementet. Udvis hensyn til eventuelle andre arrangementer i bygningen.
 
Oprydning
- Der ryddes op i de anvendte lokaler, bordene tørres af og gulvene fejes.
 - Lokalerne efterlades med samme bordopstilling, som de blev modtaget.
 - Der ryddes op i køkkenet og brugt porcelæn vaskes op og sættes på plads.
 - Affald sorteres og tømmes i affaldscontainer udenfor. Flasker og tom emballage fjernes, køleskab og fryser skal tømmes for overskydende mad.
 - Evt. skader eller konstaterede mangler ved bygning og inventar skal straks meddeles servicemedarbejderen.
 
Aflåsning
- Vinduer og udvendige døre skal lukkes/låses helt efter arrangementets afslutning.
 - Ethvert arrangement skal være afsluttet, så dørene kan låses senest kl. 23.00. Dog skal mindesamvær og bryllupsreceptioner være afsluttet, så lokalerne forlades senest kl. 18.00.